תביעה מול ביטוח לאומי:
סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי מגדיר תאונת עבודה כתאונה שארעה תוך כדי ועקב עבודתו של הנפגע. יוצא אפוא כי על מנת שתאונה תחשב לתאונת עבודה צריכים להתמלא שני תנאים מצטברים. האחד: נדרש כי התאונה תתרחש במהלך שעות עבודתו של הנפגע. השני: קשר ישיר בין העבודה לבין הפגיעה.
תאונה אשר קרתה במהלך שעות העבודה, אך ללא כל קשר ישיר לעבודה עצמה, לא תחשב לתאונת עבודה, שכן במקרה זה התנאי השני אינו מתקיים.
חשוב לציין כי את התביעה להכרה בתאונה כתאונת עבודה, יש להגיש לביטוח הלאומי, בתוך 12 חודשים ממועד התאונה, שאחרת עלול הדבר לשלול מהנפגע חלק מזכויותיו ומהפיצוי המגיע לו.
המוסד לביטוח הלאומי ישלם לנפגע דמי פגיעה עבור עד 90 ימי היעדרות. לאחר מכן על הנפגע להגיש למוסד לביטוח לאומי, תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. אז תיבדק חומרת הפגיעה על ידי ועדה רפואית ובהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו, ייקבע גם גובה הפיצוי.
נכות עד 9% אינה מזכה בפיצוי כלשהו. נכות בשיעור של 10% ועד 19% תזכה במענק חד פעמי. נכות בשיעור של 20% ומעלה – תזכה את הנפגע בגמלה חודשית.
נפגעת בתאונת עבודה, מה עלייך לעשות:
- לדווח על התאונה למעסיק.
- לפנות לחדר מיון או קופת החולים, לציין כי התאונה ארעה בזמן העבודה ולוודא שכך נרשם.
- אם היו עדים לתאונה, לקחת את פרטיהם, שם, ת.ז., כתובת וטלפון.
- לצלם את מקום התאונה.
- להיבדק ע”י רופאים ולשמור את כל התיעוד הרפואי הקשור לפגיעה.
- כל הוצאה כספית תוצאת התאונה לשמור, פינוי מד”א , קבלות על תרופות, ביקורים אצל רופאים, מוניות וכיו”ב.
- לפנות לעורך דין הבקי בתחום.